Beszélgetés Grósz Judittal
A lineáris és az online platform viszonyáról, a digitalizáció jelentőségétől, a terjesztő partnerek lehetőségeiről nyilatkozott lapunknak Grósz Judit, az RTL Magyarország digitális és üzletfejlesztési igazgatója.
Médiapiaci versenyről, az online platformok jelentőségéről, a tévécsatornák értékéről, a médiaszolgáltatások jövőjéről nyilatkozott lapunknak Németh S. Szilárd, az ATV és az ATV Spirit vezérigazgatója.
A tévéreklámok ereje
A tévés birodalom az Egyesült Államokban visszavág. Május közepén ünnepi külsőségek között tartották meg New Yorkban a televíziós szakmában csak Upfront Week néven emlegetett egyhetes rendezvényt, amikor – öt évtized óta – a nagy amerikai televíziók a hirdetők és médiavásárlók előtt bemutatták az ősszel kezdődő új tévés idény fő műsoridejének az előzetes reklámszpotjait. Ilyenkor kötik le a jövedelmező ügyleteket, és a televíziós hirdetések mintegy 70 százalékát ezen a héten értékesítik nagy fesztiválhangulatban.
Naponta átlagosan három óránál is többet tévéznek a 4-17 éves gyerekek, érthető hát, hogy ez a korosztály különösen fontos a médiaszolgáltatók számára. A különböző csatornatípusok körében éppen lecsúsznak a dobogóról a gyermekcsatornák: 6,4 százalékkal a negyedik legnépszerűbb tematika ez, a Nielsen Közönségmérés 2017-es adatai szerint. A közszolgálati M2-t is beleértve mintegy tucatnyi gyermekcsatorna verseng a legkisebb nézők kegyeiért. De vajon milyen eszközökkel és eredménnyel? Erről szól alábbi összeállításunk.
A fogyasztói szokások változása, a televíziós piac fragmentációja, a kereskedőházak versenye, az online platform előretörése – csak néhány jelenség, amelyek meghatározzák a reklámpiac működését. Hogyan lehet kezelni az új kihívásokat? A Média-Kábel-Műhold kérdéseire Karácsony László, az Atmedia stratégiai és marketingigazgatója válaszol.
A stratégiai gondolkodás, a branderősítő tartalomgyártás, a folyamatos innováció fontosságáról, az értékteremtő és bevételnövelő megoldások kifejlesztésének szükségességéről, a műsorterjesztőkkel való együttműködés lehetőségeiről nyilatkozott lapunknak Enyedi András, az IKO Kábeltelevízió Kft. ügyvezetője.