A sportszerető tévénézők talán nem is tudják, hogy 2012 nyara mennyire fontos volt a sportjogok piacán. A legjelentősebb közvetítési jogok többségére kötött szerződés lejárt, és a megszerzésükért, illetve a meghosszabbításukért óriási csata alakult ki a sporttelevíziók között.

Ma már nem lepődünk meg azon, hogy a globalizációnak köszönhetően a fiatalokat, bárhol is éljenek a világon, nagyjából ugyanazok a dolgok érdeklik. Szeretnek valóságshow-kat, sorozatokat, rajzfilmeket, videóklipeket nézni, és a humorral is meg lehet fogni őket. A több országban futó műsorlicenszeket azonban nem árt lokalizálni, mert mi, magyarok is elsősorban a saját celebjeinkre vagyunk kíváncsiak.

A már javában zajló előkészületek után az év végén próbaüzem indulhat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hűvösvölgyi út 95. szám alatti épületében, néhány hónappal később pedig megnyitja kapuit a médiakultúra fejlesztéséért létrehozott központ. Jelenleg még a nevét a keresik az intézménynek, az ötleteket a meghirdetett névpályázatra várják.

A médiapiac és a válság

Ha beteljesedik a bibliai jóslat, akkor még (vagy már csak?) két-három évig kell összébb húzott nadrágszíjjal élni a médiapiac szereplőinek. Ám újabb jelek arra is intenek, hogy ne legyünk túl optimisták: a teljes gazdaságon belül a médiaipar súlya egyre csökken.

Milliárdos befektetésekkel igyekszik megerősíteni másfél évtized alatt kivívott pozícióját a két országos kereskedelmi csatorna. Október 1-jétől látható az RTL II, majd november 2-án kezdi meg adását a SuperTV2.

Márkaépítésről, versenyről, üzleti modellekről, sikerreceptekről és a nemlineáris piac kihívásairól nyilatkozott lapunknak Málnay B. Levente, a régió kilenc országban 24 csatornát üzemeltető Chello Central Europe vezérigazgatója.