Interjú Kovács Krisztiánnal, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének új elnökével

Idén tavasszal adta át a stafétabotot Málnay B. Levente a Tv2 korábbi kereskedelmi igazgatójának, aki múltjából adódóan sales-es szemmel nézi a piacot. A piaci transzparencia, az érdekképviselet további erősítése és iparági sztenderdek bevezetése a közeljövő legfontosabb célkitűzései az új vezető számára.

Új szokások a képernyő előtt

A kínálat szélesedése, és a televíziózáshoz kapcsolódó vívmányok elterjedésének következtében szegmentálódnak a magyar nézők. Szokásaik alapján négy, jól elkülöníthető típus határozható meg.

A tehetségkutatók műsorokra és a sportra gerjedtünk

Vége az amerikai sorozat-dömpingnek, helyette inkább török szappanoperákat nézünk. A sport vonzza a legtöbb nézőt világszerte, na és persze a szórakoztató műsorok. Közép-Kelet-Európában szívesen üldögélünk 4-5 órát is a tévé előtt, míg Európa nyugati táján feleennyi időt szánnak erre.

Kevés szülő él a műszaki korlátozás lehetőségével, hogy gyerekei tévé- és internet-fogyasztását kordában tarthassa. Ehelyett inkább szabályokat állítanak fel, a rendszeres ellenőrzésre azonban a legtöbb családban nem kerül sor.

A reklámok tartalma, minősége, színvonala vagy éppen hangereje legfeljebb, ha bosszantja a nézőt, ám tévézési szokásait alapvetően nem változtatja meg. A 2011-ben produkált közel 55 milliárd forintos bevétellel és 36,2 százalékos részesedéssel még mindig a televízió a legnépszerűbb reklámmédium.

Terítéken import és hazai

A tematikus csatornák születésének hajnalán kézenfekvőnek tűnt, hogy az egyik legesélyesebb téma – a film után – a sport. Az elmúlt évtized igazolta is a várakozásokat: ma már féltucatnyi hazai sportcsatorna igyekszik megnyerni a nézőket, sőt a tucat ki is egészül, ha figyelembe vesszük a további magyar nyelvű és egyéb specializálódott adókat.