A már javában zajló előkészületek után az év végén próbaüzem indulhat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Hűvösvölgyi út 95. szám alatti épületében, néhány hónappal később pedig megnyitja kapuit a médiakultúra fejlesztéséért létrehozott központ. Jelenleg még a nevét a keresik az intézménynek, az ötleteket a meghirdetett névpályázatra várják.

A médiapiac és a válság

Ha beteljesedik a bibliai jóslat, akkor még (vagy már csak?) két-három évig kell összébb húzott nadrágszíjjal élni a médiapiac szereplőinek. Ám újabb jelek arra is intenek, hogy ne legyünk túl optimisták: a teljes gazdaságon belül a médiaipar súlya egyre csökken.

Milliárdos befektetésekkel igyekszik megerősíteni másfél évtized alatt kivívott pozícióját a két országos kereskedelmi csatorna. Október 1-jétől látható az RTL II, majd november 2-án kezdi meg adását a SuperTV2.

Márkaépítésről, versenyről, üzleti modellekről, sikerreceptekről és a nemlineáris piac kihívásairól nyilatkozott lapunknak Málnay B. Levente, a régió kilenc országban 24 csatornát üzemeltető Chello Central Europe vezérigazgatója.

Interjú Kovács Krisztiánnal, a Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének új elnökével

Idén tavasszal adta át a stafétabotot Málnay B. Levente a Tv2 korábbi kereskedelmi igazgatójának, aki múltjából adódóan sales-es szemmel nézi a piacot. A piaci transzparencia, az érdekképviselet további erősítése és iparági sztenderdek bevezetése a közeljövő legfontosabb célkitűzései az új vezető számára.

Új szokások a képernyő előtt

A kínálat szélesedése, és a televíziózáshoz kapcsolódó vívmányok elterjedésének következtében szegmentálódnak a magyar nézők. Szokásaik alapján négy, jól elkülöníthető típus határozható meg.