A technikai lefedés és a nézettség béklyói

Kicsivel ugyan, de csökkent a hagyományos módon sugárzott tévéműsorok nézettsége, míg az „adatfolyamban érkező” online adások egyre népszerűbbek, derült ki egy, a tévézési szokások változását vizsgáló fogyasztói trendjelentésből.

A késleltetett idejű vagy időeltolásos tévézés üzleti hatása elsősorban a reklámpiacon jelentkezik, már amennyiben ennek nyomán a nézői szokások is megváltoznak. A felvett műsorok utólagos megtekintése során ugyanis a néző egy gombnyomással áttekerheti a reklámokat. A televíziós piacon megjelenő digitális videórögzítők és az ezek kapcsán felmerülő, elhamarkodott vélekedések váltották ki a félelmeket: mi lesz, ha a fogyasztók nem néznek többé reklámokat?

Ötből négy ember rendszeresen néz sorozatokat, és csupán a tévézők 16 százaléka állítja, hogy soha semmi ilyenfélét nem követ.

A régi, 1996-os médiatörvény elfogadása óta számos szervezet (médiaszolgáltatók, műsorterjesztők), illetve projekt (szakmai rendezvények, kiadványok) kapott valamilyen támogatást az ORTT-től. Az új szabályozás nyomán az új médiahatóság támogatási gyakorlatában igyekszik megszabadulni a törvény céljaival nehezen összeegyeztethető feladatoktól.

Digitális átállásról, műsorterjesztési stratégiáról, médiapiaci versenyről és a nézői szokások változásáról nyilatkozott lapunknak Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója.