A késleltetett idejű vagy időeltolásos tévézés üzleti hatása elsősorban a reklámpiacon jelentkezik, már amennyiben ennek nyomán a nézői szokások is megváltoznak. A felvett műsorok utólagos megtekintése során ugyanis a néző egy gombnyomással áttekerheti a reklámokat. A televíziós piacon megjelenő digitális videórögzítők és az ezek kapcsán felmerülő, elhamarkodott vélekedések váltották ki a félelmeket: mi lesz, ha a fogyasztók nem néznek többé reklámokat?

Ötből négy ember rendszeresen néz sorozatokat, és csupán a tévézők 16 százaléka állítja, hogy soha semmi ilyenfélét nem követ.

A régi, 1996-os médiatörvény elfogadása óta számos szervezet (médiaszolgáltatók, műsorterjesztők), illetve projekt (szakmai rendezvények, kiadványok) kapott valamilyen támogatást az ORTT-től. Az új szabályozás nyomán az új médiahatóság támogatási gyakorlatában igyekszik megszabadulni a törvény céljaival nehezen összeegyeztethető feladatoktól.

Digitális átállásról, műsorterjesztési stratégiáról, médiapiaci versenyről és a nézői szokások változásáról nyilatkozott lapunknak Simon Zsolt, a TV2 vezérigazgatója.

Június 28-án elfogadta a Közszolgálati Kuratórium a Közszolgálati Kódexet, amely ugyan nem jogforrás, de annál akár kevesebb és több is lehet. A mintegy harminc szervezet bevonásával és az 1500 visszaküldött kérdőív alapján elkészült anyag egységes alapelveket fektetett le a közszolgálatban dolgozó szakemberek számára.

A többek között az MTV Networks csatornáit is üzemeltető Viacom International Media Networks (VIMN) EM régiójához tartozik Oroszország, Közép- és Kelet-Európa, Közel-Kelet, Afrika és India. Ennek a kiterjedt médiabirodalomnak az ügyvezető igazgatója és alelnöke, Bhavneet Singh nyilatkozott a Média-Kábel-Műholdnak.