FARM2021 Zsolti Jolly MKM 1000x100

Rejtély az SVOD piacon

Az e-kereskedelem világsztárjaként és a Föld egyik leggazdagabb vállalataként ismert Amazon régóta jelen van az SVOD piacon. Eddig elkönyvelték, hogy az USA első öt streaming szolgáltatójának az egyike. Nyár elején azonban megbolydult a méhkas, amikor az Amazon bejelentette, hogy 8,45 milliárd dollárért felvásárolja a legendás Metro-Goldwyn-Mayer filmstúdiót.

Eutelsat KONNEKT Afrika fölöttFelszámolni egy felejthető év veszteségeit

A világ négy legnagyobb műholdas szolgáltatójaként ismert SES, Intelsat, Eutelsat és Telesat súlyos anyagi veszteségeket könyvelhetett el 2020-ban a Covid-19 világjárvány és további más tényezők miatt, melynek nyomán idén nem maradt más lehetőségük, mint minél hamarabb felszámolni az elmúlt és felejthető év következményeit, illetve stabilizálni a helyzetüket.

a pandémia alatt és után

Hogyan alakultak át az elmúlt egy évben a tartalomfogyasztási szokásaink, és tartósak maradnak-e ezek a változások? Mi az oka annak, hogy a lineáris tévézés még mindig jelentős részt hasít ki a médiafogyasztásra szánt időnkből, és vajon veszélyt jelent-e rá a streaming platformok erősödése? Ezekről a kérdésekről beszélgetett az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. két szakértője, Kurucz Imre kutatási igazgató és Sági Ferenc senior kutató.

Kalauzok a tartalom útvesztőjében

Jelenleg, főleg Amerikában, már olyan sok streaming szolgáltatás működik, hogy felhasználó legyen a talpán, aki legalább 10-20 percig nem kutat a különböző alkalmazások között az ízlésének megfelelő tartalom megtalálásáért.

peacock debutstreaming és kábeltévé egy platformon

Mintegy hároméves előkészítés és a járvány által okozott néhány hónapos csúszás után július 15-én Amerikában elstartolt a Comcast tulajdonában lévő NBCUniversal (NBCU) által indított Peacock (Páva) nevű streaming alkalmazás.

Jelenleg az SVOD platformok diadalmenetének és a szolgáltatások számbeli növekedésének a korát éljük. Azonban az internetezők által a különböző videó-szolgáltatásokra elkölthető pénzmennyiség véges, és piaci elemzők kimutatták, hogy a felhasználók képtelenek a SVOD portfóliót a végtelenségig bővíteni. Ugyanakkor a nagy SVOD bummból kimaradt médiakonglomerátumok, illetve feltörekvő audiovizuális vállalatok már 2018-tól elkezdték a reklámokkal támogatott ingyenes, vagy alacsony előfizetési díjakat felszámító AVOD (Advertising Video On Demand) platformok felfuttatását.