Alap csomag 1000x100 2021 MKM

SZSZL2021 banner 1000x100 

Az elmúlt év végén lángolt fel a vita a médiapiac résztvevőinek körében arról, hogy vajon a DVR-ek terjedése kedvező-e a csatornatulajdonosok számára, s hogy jó-e a televíziós ágazatnak, ha a nézők több VOD tartalmat fogyasztanak és ritkábban élnek a DVR nyújtotta időeltolás lehetőségével. A nézők megszokták, hogy a DVR-nek köszönhetően átugorják a reklámokat, ugyanakkor egyre gyakrabban szembesülnek azzal, hogy catch-up szolgáltatás esetén ez a funkció le van tiltva.

A UPC Ireland, amely 2012 óta kínál VOD és catch-up televíziós szolgáltatásokat, azt az álláspontot képviseli, hogy a VOD révén a műsorszolgáltató partnereik visszakaphatják egy részét annak, amit elveszítettek a DVR átugró funkciójával. A UPC Ireland blokkolja VOD szolgáltatásában a reklámok átugrásának lehetőségét. Tartalomszolgáltatóik visszajelzése alapján az emberek a sorozatokat időeltolással nézik, s a nézők több mint fele a DVR-rel átugorja a reklámokat. A UPC Ireland a Liberty Global csoporton belül elsőként vezeti be a dinamikus reklámbeiktatást (DAI) igény szerinti kínálatában. Ez azt jelenti, hogy az eredeti műsorfolyamban szereplő hirdetést kivágják és újabbal pótolják, amikor a műsor VOD stream formájában kerül a nézőkhöz. A DAI fontos újítás a televíziós hirdetések világában, mivel nem csak a hirdetések aktualitását biztosítja, hanem elősegíti a kábeles szolgáltatók célzott hirdetési tevékenységét is.

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2013. áprilisi számában olvasható.)