SZSZL2021 banner 1000x100 

A mai nyugati világban az internet és az online videó hatására olyan új tévézési szokások kezdenek megjelenni, amelyek veszélyeztetik a hagyományos, úgynevezett „lineáris televízió” pozícióit.

Kezdetben a katódcsöves TV kötötte le a családok figyelmét, majd jött a kábeltévé, a videó-kazetta, az HBO, a DVD-k, a Sony PlayStation, a műholdas tévézés és a Blu-ray, a síkképernyős készülék, meg a dekóder, amelyek teljesen megváltoztatták a szórakozási szokásainkat. Az internetes korszak nagy innovátorainak számító Steve Jobs (Apple), Jeff Bezos (Amazon) és Reed Hastings (Netflix) azonban gyökeresen átalakítani látszanak a régi tévézési paradigmát. Azonban ha a lineáris TV esetleg teljesen eltűnne, a lineáris idő mégiscsak megmarad, így akár tévén, akár online üzemmódban vagy más technológiákkal teszik is, esténként az emberek a világ minden táján valamilyen számukra szép történetet, jó tartalmat szeretnének látni. A cikkben az internet-vezérelt új tévézési szokásokból adunk ízelítőt...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2013. szeptemberi számában olvasható.)