SZSZL2021 banner 1000x100 

Bekesdsecond-screenAz új tévézési szokások egy teljesen új televíziós ökoszisztémát hívnak életre. Ennek egyik lényeges jele, hogy az új televíziós műsorfogyasztók nem érik be egy képernyővel, mint ahogy azt a régi publikum tette.

Korszakunk két divatjelensége és új technológiai platformja, az internethez csatlakoztatott Connected TV, illetve a hagyományos tévéműsorokat interaktívvá tevő Social TV közös jellemvonása az úgynevezett „második képernyőtől” való függőség növekedése. Szakértők viszont arra figyelmeztetnek, hogy az egyre újabb mobil eszközökön való tévézés lassan a második képernyőből elsőt csinál, és ez kiváló lehetőséget teremt a hagyományos TV számára vezető szerepének a megőrzésére, vagy újrafogalmazására a több képernyős világban.

Két képernyőből melyik az első?

A második képernyő elterjedése viharosan felgyorsult 2012 utolsó hónapjaiban, amit jól tükröznek az USA-beli értékesítési adatok. Például a 2012-es karácsonyi ünnepek alatt 35 millió táblagép talált gazdára, az okostelefonok diadalmenete pedig 18 hónapja töretlenül tart. Ezeknek a mobil eszközöknek a felhasználási tapasztalatai azt mutatják, hogy tulajdonosainak a háromnegyede tévézés közben egy második képernyőt is használ. Az amerikaiak 40 százaléka pedig ennek a szokásnak hódol naponta. Közülük pedig ismét 40 százalék kiegészítő információkat keres a tévéműsorokról, 20 százalék online képzésben vesz részt, 46 százalék viszont a közösségi oldalakat keresi fel.

Az amerikai „1K Studio” az új tévézési szokások elemzése során rámutatott: ha a felhasználó tévézés, vagy utazás közben a térdén tart egy iPad-et, aminek a képernyőjén manőverezik, a mobil eszköz gyakran első képernyővé, válik, főleg ha tévéműsort, videót, vagy sportközvetítést néz rajta...

Békés Sándor

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2013. októberi számában olvasható.)