A hagyományos televíziós csatornák előtt nem titok, hogy a fiatal generáció tévézési szokásai változnak a leggyorsabban, és a videó-fogyasztás futótűzként történő terjedésével éppen ennek a korosztálynak a tévé előli elvándorlása ölti a legnagyobb méreteket.

A franciaországi Cannes-ban áprilisban megrendezett legutóbbi MIPTV konferencia alkalmából a kérdésben mindenki véleményt nyilvánított, és a TV-csatornák többsége egyetértett abban, hogy ugyan a fiatalok tévékészülék előli elvándorlása még nem túl kritikus, azonban érdemes a kérdést közelebbről is elemezni, mert ez a folyamat nem áll meg, és nyertesei főleg a sokcsatornás hálózatok (MCN) között keresendők.

A tévécsatornák természetesen tisztában voltak már évekkel ezelőtt a fiatal generáció tévékészülékektől való elvándorlásának a tényével. Ennek a folyamatnak a megállításáért az elmúlt három évben erősítették jelenlétüket a közösségimédia-felületeken, illetve a második képernyős alkalmazások színpadán. A különböző tévéműsorok időeltolásos megtekintési lehetősége a MIPTV konferencia előadói szerint tovább erősítette a legfiatalabbak elvándorlási hajlandóságát, arra buzdítva őket, hogy kedvenc műsoraikat táblagépen, okostelefonon vagy számítógépen nézzék meg – akár többször is.

Békés Sándor

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2015. júniusi számában olvasható.)