UltraHD1A nagy nemzetközi sportesemények már régóta egyik legfőbb katalizátorai a technológiai – kivált a szórakoztatóelektronikai – újdonságok elterjedésének. A jövő évben pedig két ilyen nagyszabású rendezvényre is sor kerül, az egyik nyilvánvalóan a 2016. évi nyári olimpiai játékok lesz Rio de Janeiróban, a másik pedig az UEFA labdarúgó Európa-bajnokság. Ha sport, akkor tévé, ha pedig tévé, akkor igen nagy valószínűséggel Ultra HD. Vajon a médiaaréna szereplői felkészültek már erre a technikára?

A szakemberek szerint az Ultra HD (Ultra High Definition) technológia pontosan olyan ugrásszerű fejlődést jelent a kép- és hangminőség terén, mint amilyet a HD produkált a sztenderd felbontású adásokhoz képest. A boltokban már kaphatók a még nagyobb képernyőjű és felbontású készülékek, s ezek egyre több háztartás nappalijában veszik át korábbi tévék helyét, a televíziózás új dimenzióját nyitva meg ezzel. Az elérhető tartalmak – filmek és tévécsatornák – mennyisége egyelőre ugyan még csekély, de a jelek arra utalnak, hogy előbb-utóbb sikerül kivergődni az ilyen helyzetekben amúgy nem szokatlan ördögi körből, és az érintettek nem fognak egymásra várni. A filmgyárak mellett a lineáris médiaszolgáltatók közül is egyre többen komolyan fontolgatják az Ultra HD szolgáltatás belátható időn belüli bevezetését. Az immár a közép- és kelet-európai régióban is zajló kísérletekben pedig részt vesznek értéklánc további szereplői is...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2015. szeptemberi számában olvasható.)