Erőnyerő a Netflix

A világsajtó által régóta megjósolt streaming háború teljesen új fordulatot vett azzal, hogy a Covid-19 (C19) világjárvány miatt leállt a filmstúdiókban a gyártás, a felhasználók pedig világszerte karanténba kényszerültek. Természetesen ez a helyzet előtérbe helyezte az otthoni szórakozást, illetve az audiovizuális médiafogyasztás tekintélyes növekedését.

A streaming szolgáltatások felfutását kiválóan jelzi a Nielsen által közzétett adat, miszerint az

USA-ban a március 16-23 közötti héten 156 milliárd percet meghaladó tartalom streamelésére került sor. Mivel az új streaming szolgáltatások elindulása utáni időszak is erőteljesen függ a platformok tartalommal való ellátottságától, az amerikai befektetési portálok már jó előre megjósolták: az audiovizuális világban szinte mainstream szereplőként elfogadott Netflix lesz a győztes. Az idei első negyedévi adatok szerint a karantén időszakban az amerikai Fast Company című lap szerint a Netflix a vártnál 100 százalékkal több előfizetőt gyűjtött, és toronymagasan megnyerte a streaming csatát, mielőtt az jószerivel elkezdődött volna.

Az amerikai CNBC honlapjának az elemzése rámutat, hogy a karanténban erőteljesen növekedett a videó-tartalmak fogyasztása. Erre utalnak az amerikai szolgáltatók adatai is. A Comcast szerint például a videó-forgalom összességében 32 százalékkal növekedett a teljes márciusi hónapban. A Comcast streaming és webes videóinak a felhasználása 38 százalékos emelkedést mutatott. A Verizon hasonló trendről számolt be, kiemelve, hogy a videó-forgalom egy átlagos napon is 32 százalékkal emelkedett. A CNBC elemzése rámutat, hogy a reklámozás csökkenése és az élő sportesemények beszüntetése miatt a reklámokkal félbeszakított fizetős tévék, illetve új streaming termékek egyre drágábbnak tűnnek a felhasználók körében.

Békés Sándor

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2020. május-júniusi számában olvasható.)