1000x100 piacvezeto statikus ok2 

GyerekMobilSok szülő nincs tisztában azzal, pontosan mivel is tölti el az idejét csemetéje, ha az okostelefonján pötyög. Pedig nem kell túlságosan aggodalmaskodniuk, a legtöbbjük ártalmatlan és egyhangú tevékenységet folytat. Egy német médiapedagógus szülői kézikönyvvel szeretné segíteni az egyre inkább lemaradó felnőtteket abban, hogy eligazodjanak az alkalmazások világában.

Az online elérhető tartalmak és az okoseszközök véget vetnek a hagyományos tévézés aranykorának – állítják egyesek. Az tény, hogy ugyan egyelőre még csak csekély – ám egyre növekvő – mértékben, de immár nem csupán valós időben nézzük a televízióban sugárzott műsorokat, hanem rögzítjük és visszanézzük azokat, online kölcsönzünk filmeket és videómegosztó oldalakat látogatunk. Sőt, a tévézéshez többé már tévére sincs szükség: a felnőtt netezők 80 százaléka legalább egy másik eszköz képernyőjén (is) szokott filmeket, videókat nézni.

Magyarországon az internetező lakosság mintegy ötöde rendelkezik okostévével, a tulajdonosok 53 százaléka csatlakoztatja készülékét az internetre. A tényeken túl érdekes technológiai újdonságokra is kitér a Gemius Hungary legfrissebb tanulmánya, amely bepillantást enged a jövőbe: vajon hová és meddig tudnak fejlődni az okostévék, milyen problémákkal találkoznak a felhasználók, milyen megoldásokon gondolkodnak a fejlesztők.

Több mint 8 millió műsoróra, 500 terabájtnyi adat, ebből 115 azonnal elérhető, több mint 400 ezer fájlba rendezve – 1997 óta ennyi információt tárol a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság saját rendszerén. Az elmúlt években mintegy százmillió forintot költött a hatóság arra, hogy maga gondoskodjon a csatornák, helyi tévék és rádiók műsorainak rögzítéséről, és ne a szolgáltatókra kelljen hagyatkoznia. Jelenleg 141 adót követ nyomon az IRIS, ez a szám a vidéki bázisok fejlesztésével a közeljövőben jelentősen kibővülhet.

Csop1NAGYMíg néhány évvel ezelőtt még luxusnak számított, ma már minden magyar háztartás számára elérhető egy smart tévé. Az internetre képes fekete dobozok néhány éven belül magukra irányíthatják a nézők – sokféle kütyük és berendezések által megosztott – figyelmét. Ehhez persze arra is szükség van, hogy több tartalom váljon ezen keresztül elérhetővé, illetve a vásárlók alaposabban is megismerjék az előnyeit. Szöllősi János, a Samsung Electronics Magyarország Zrt. tartalommenedzsere és Putz József, a Magyar Kábelkommunikációs Szövetség szakértője a műsor- és kábelszolgáltatókkal közösen épített jelen és jövő lehetőségeit vázolta fel lapunknak.

TVmoziA közelmúltban sok szó esett világszerte a tévé és videó konvergenciájáról, meg arról is, hogy kimondva vagy kimondatlanul az internetes világcégek mindenképpen a TV babérjaira törnek. Arról viszont kevesebbet hallani – pedig az új média trendjei igen nagy erővel efelé mutatnak –, hogy a tévékészülékek gyártói egyre inkább a mozinak a nézők életében egykor betöltött privilegizált (majd egyre inkább üresen maradó) helyét szeretnék elfoglalni a legújabb csúcsfejlesztésű készülékeikkel.