Csop7Várakozással, mintsem félelemmel kell tekinteni az internethálózatokon megjelenő tartalomaggregátorokra – vélekednek a márciusi kerekasztal-beszélgetésünkre meghívott szakemberek. Kiforrott üzleti modell ugyan még nincs, de a kábeltársaságok vezetői házon belül már törik a fejüket azon, hogyan lehet üzleti partnert csinálni a rendszereiken megjelenő OTT-szolgáltatókból. Sőt, attól sem zárkóznak el, hogy ők maguk indítsanak ilyen típusú szolgáltatást. Az új helyzetre való felkészülés tehát már javában folyik a háttérben, miközben a hazai piac mérete és sajátosságai egyelőre még távol tartják a nemzetközi cégeket Magyarországtól.

Kerek1402csopEgyre többször beszélnek szakmai körökben az OTT-szolgáltatásokról, noha az olyan nagyok, mint a Netflix és a Hulu, még nem értek el Magyarországra. A hazai piacon működő társaságok közül sokan hasonló megoldásokban gondolkodnak, a kábeltársaságok egyelőre távolságtartással reagálnak az új jelenségre. Valóban félniük kell-e ettől az új tartalomtovábbítási formától vagy éppen ellenkezőleg, üzleti lehetőséget jelent a hálózattal rendelkező cégeknek? Milyen tényezők befolyásolhatják az amerikai multik felbukkanását az itthoni kínálatban? A témáról folytatott beszélgetéssorozatunk első részében a kérdésekre hazai megoldáskínálók és egy műsorszolgáltató válaszolt.

Ahogyan a set-top-box (STB) kifejezésnek a mindmáig nem akadt magyar megfelelője, úgy várhatóan az OTT (over the top) is ezzel a rövidítéssel olvad be mindennapjaink szóhasználatába. Az már többé-kevésbé nyilvánvaló, hogy az internet és a tévé valamiféle keresztezéséről van szó, de könnyebb egy példával bemutatni a lényegét: olyasmi, mint a Netflix. Alábbi összeállításunkban is ez a név bukkan föl legtöbbször, de ezt tényleg érdemes inkább csak egy példának tekinteni.

BordasCikkA technológiai fejlődés lépéseit és új irányait, a hálózatba kapcsolt társadalom kihívásait, a tévézési szokások alakulását és az új igények kielégítésének lehetőségeit elemzi cikkünk szerzője.

K3 avagy a Kábelesek Konkurenciájának Koncepciója

Miközben a világ mértékadó televíziós médiacsoportjai naponta szembesülnek a Netflix által a hagyományosan birtokolt piacaikra gyakorolt hatással, nem árt megválaszolni a kérdést: milyen képet alkotott magának a Netflix a jövő tévéjéről, illetve a saját elkövetkező térnyeréséről.

Medianet1Interaktívak és hiperaktívak

Milyen jövője lehet a tévéműsorok terjesztési piacán az interaktív televíziós technikáknak? – erre a kérdésre keresték a választ a HTE MediaNet 2013 konferencia kerekasztal-beszélgetésén részt vevő szakemberek.