A technológiai fejlődés lépéseit és új irányait, a hálózatba kapcsolt társadalom kihívásait, a tévézési szokások alakulását és az új igények kielégítésének lehetőségeit elemzi cikkünk szerzője.
K3 avagy a Kábelesek Konkurenciájának Koncepciója
Miközben a világ mértékadó televíziós médiacsoportjai naponta szembesülnek a Netflix által a hagyományosan birtokolt piacaikra gyakorolt hatással, nem árt megválaszolni a kérdést: milyen képet alkotott magának a Netflix a jövő tévéjéről, illetve a saját elkövetkező térnyeréséről.
Interaktívak és hiperaktívak
Milyen jövője lehet a tévéműsorok terjesztési piacán az interaktív televíziós technikáknak? – erre a kérdésre keresték a választ a HTE MediaNet 2013 konferencia kerekasztal-beszélgetésén részt vevő szakemberek.
Az új tévézési szokások egy teljesen új televíziós ökoszisztémát hívnak életre. Ennek egyik lényeges jele, hogy az új televíziós műsorfogyasztók nem érik be egy képernyővel, mint ahogy azt a régi publikum tette.
A mai nyugati világban az internet és az online videó hatására olyan új tévézési szokások kezdenek megjelenni, amelyek veszélyeztetik a hagyományos, úgynevezett „lineáris televízió” pozícióit.
A televíziózás jövőjét tekintve két, homlokegyenest ellentétes nézet áll szemben egymással – de akár úgy is fogalmazhatnánk, hogy él békésen egymás mellett. Egyfelől lépten-nyomon azt halljuk, hogy a technológia fejlődésével a tévé egyre veszít népszerűségéből, és ki fog szorulni a nappaliból. Másfelől éppen a technológiai ipar rendre új fejlesztésekkel rukkol elő, amiket aztán hálásan fogad el a minőségi tévézésre fogékony néző. A jövő slágere az Ultra HD.