Bár a lekérhető médiaszolgáltatásokkal még inkább csak kísérleteznek a csatornák, és egyelőre nem fejlesztik önálló üzletággá, ennek ellenére egyre többet foglalkoznak a kérdéssel. A Chello Central Europe elsőként Magyarországon tesztelte a régióban, hogyan fogadják a nézők a nem lineáris tartalmakat. A márciusi számunkban megjelent kerekasztal-beszélgetéshez kapcsolódva folytattuk a diskurzust a tartalomszolgáltató két szakemberével az eddigi tapasztalatokról.

A Google hosszú idő óta mindent megtesz azért, hogy végre az általa birtokolt You Tube videó-megosztó megjelenjen a hagyományos televíziós piacon. Most erre minden lehetősége meg is lesz, ugyanis február közepén aláírták a szerződést a Freesat angol kódolatlan vételű műholdas TV és a You Tube között. A Freesat TV-n megjelenő You Tube alkalmazást HTML 5-ös verzióra fejlesztették ki, ami azt jelenti, hogy optimalizálták a képminőséget és az alkalmazás interaktív jellegét.

Egyre szorosabbá válik a táblagép és a tévékészülék közötti kapcsolat.

Miért nem tudtak átütő sikert elérni a műsorszolgáltatók és –továbbítók Magyarországon? Hogyan jöhetnek létre olyan üzleti modellek, amelyekkel mindenki jól jár? Egyáltalán hol a helye a szolgáltatási palettán a lekérhető médiatartalmaknak?

Az elmúlt év végén lángolt fel a vita a médiapiac résztvevőinek körében arról, hogy vajon a DVR-ek terjedése kedvező-e a csatornatulajdonosok számára, s hogy jó-e a televíziós ágazatnak, ha a nézők több VOD tartalmat fogyasztanak és ritkábban élnek a DVR nyújtotta időeltolás lehetőségével. A nézők megszokták, hogy a DVR-nek köszönhetően átugorják a reklámokat, ugyanakkor egyre gyakrabban szembesülnek azzal, hogy catch-up szolgáltatás esetén ez a funkció le van tiltva.

Üzleti modell híján kiegészítő termékek

Egyelőre sem a szolgáltatók, sem a nézők nem veszik komolyan a lineáris tévézésen túli lehetőségeket. Az okok sokfélék, és korántsem csak a keresleti oldalban keresendők. A Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesületének megbízásából az Ariosz piackutató cég által végzett, 2012 végén lezárt vizsgálat nem csupán helyzetfelmérést adott, hanem válaszokat is keresett arra, miért mellőzzük a nem lineáris szolgáltatásokat, és milyen változások várhatóak ezen a területen a közeljövőben.