1000x100 piacvezeto statikus ok2 

Az EU Általános Adatvédelmi Rendeletében (GDPR) foglaltakat idén május 25-től kell alkalmazni, mindenkinek, aki személyes adatokat kezel. Márpedig a hírközlési szolgáltatók – köztük a kábeltársaságok – előfizetői táboruktól függően, jelentős mennyiségű ilyen adatot halmoznak fel. Mi tehát a teendő? Leegyszerűsítve: megfelelő adatbiztonsági gyakorlatok és adatvédelmi eljárások kialakítása. Cikksorozatunk első részében a rendelet főbb újdonságait összegezzük, a Deloitte tanácsadó cég segítségével.

Régen volt már annyi reform-értékű szabályozási változás, mint amennyit a következő évben az Európai Parlament elfogad majd. A hazai távközlési szolgáltatók helyzetében a várható fejlemények egy része egyértelműen erősíti majd a befektetői és a fogyasztói bizalmat, elősegítve a gazdasági növekedést.

Hálózatsemlegesség és ami vele jár

Idén április 30-tól kötelező alkalmazni az internet-hozzáférési szolgáltatóknak – így a kábeltársaságoknak – az egységes távközlési piacról szóló uniós rendelet előírásait, aminek része a hálózatsemlegesség is. A hazai piac másik újdonsága lehet az internet áfájának csökkentése. Mindezek nyomán és a piac gyors átalakulása következtében felmerül a kérdés, hogy érdemes-e újragondolniuk stratégiájukat a szolgáltatóknak.

A fogyasztók jogait erősítő idei NMHH-rendelet érvényesülésének ellenőrzése, valamint a hálózatsemlegesség és a roamingszabályozás is bekerült a hatóság idei felügyeleti tervébe, a rendszeresen végzett feladatok mellett az előfizetők fokozottabb védelmének érdekében.

Sarkady2Akik a médiaiparban töltötték az elmúlt szűk évtizedet, azok biztosan tudják, hogy a 2006 őszén elkezdődött médiaszabályozási reform elindítója Dr. Sarkady Ildikó volt, aki 2007 októberétől immár az audiovizuális média kormánybiztosaként irányította ezt a munkát. Ennyi idő távlatából és a mára letisztult piaci helyzet ismeretében érdemes áttekinteni, honnan hová jutottunk, és vajon megvalósultak-e az alapvető célok.

A korábbi panaszokat, észrevételeket is figyelembe veszi az NMHH, amikor kialakítja éves piacfelügyeleti tervét. A hírközlésben idén elsősorban a hibaelhárításon, a kötbérfizetésen, a telefonos ügyfélszolgálatok működésén, a díjcsomag-korlátok alkalmazásán és az általános tájékoztatáson lesz a hangsúly.