FARM2021 Zsolti Jolly MKM 1000x100

Baittrok2Mobilizálódunk és okosodunk. Az egykori rádiótelefonok piacán már jó ideje előállt az a fura helyzet, hogy a penetráció meghaladta a 100 százalékot, vagy szakszerűbben fogalmazva – az NMHH legfrissebb adatai szerint – 100 főre már 117 SIM-kártya jut. De a különböző technikai platformok között elmosódnak a határok. Esténként változatlanul megpihenünk otthon, s leülünk a képernyő elé. De lehet, hogy immár okostelefonon böngésszük a világhálót. Esetleg fix, kábeles csatlakozással, de házi wifi-hálózaton… Mint annyi minden másban, e téren sem vagyunk egyformák. A gemiusPrism adatai alapján készített több országra kiterjedő elemzés és a gemiusMobileTracking nagymintás online reprezentatív kutatása, használati szokásaik alapján hat szegmensbe sorolja az okostelefonok gazdáit. A részletekről Baittrok Borbála, a Gemius kutatásvezetője tájékoztatja lapunk olvasóit.

- Azt már lépten-nyomon halljuk, hogy a digitális piacon az internetes forgalom növekedésével együtt évről-évre nő a mobiltelefonok és a táblagépek részesedése. A magyar felhasználók mennyire követik a nemzetközi trendeket?

- Elmondhatom, hogy hazánkban átlagos szintű a növekedés a mobil eszközökről történő oldalletöltést tekintve. Legutóbbi nemzetközi vizsgálatunkban minden közép- és kelet- európai ország részt vett, így Belorussziában, Bulgáriában, Horvátországban, a Cseh Köztársaságban, Észtországban, Litvániában, Lettországban, Moldovában, Lengyelországban, Szlovéniában, Szlovákiában, Ukrajnában és Magyarországon mértük a weboldalak forgalmát, s ezt még kiegészítettük a dániai adatokkal. Talán nem meglepő, hogy a dán piac a legfejlettebb, ott a teljes internetes forgalom több mint 31 százalékát mobileszközök generálják. Ugyanakkor a leggyorsabb növekedés mégis Szlovákiában és a Csehországban figyelhetjük meg, ahol a mobilos internetezés aránya több mint 200 százalékkal nőtt egy év alatt. Magyarországon, Szlovákiában, Horvátországban és Litvániában, a mobil oldalletöltések aránya meghaladta a régiós átlagot (6,6 százalékot).

Az internetező magyarok 44 százaléka rendelkezik okostelefonnal, minden ötödik tervezi a vásárlását egy éven belül. Új készülék beszerzésénél az androidos operációs rendszert részesítik előnyben, és a vásárlására átlagosan 44 ezer forintot szánnak. És ha már az „átlagoknál” tartunk, elmondanám, hogy a tipikus okostelefon-tulajdonos 21-31 éves, városi, érettségizett, és inkább nő nemet képviseli.

- Kik állnak az átlag mögött?

- Az okostelefonok felhasználói ugyan sokban különböznek egymástól, ám szokásaikban vannak hasonlóságok is, és ezek alapján hat klasztert sikerült azonosítanunk. Ők az alkalmi felhasználók, a „geek”-ek, a közömbösek, a kiégett innovátorok, a mobil profik és az újoncok...

(A teljes cikk a Média-Kábel-Műhold 2014. februári számában olvasható.)

 

 

Tisztelt Látogató!

25 év telt el azóta, hogy megszületett a Média-Kábel-Műhold, a profiljában első és mindmáig egyetlen szakmai folyóirat. Negyedszázad elteltével a kiadó úgy döntött, befejezi munkáját. A lap a jövőben már nem jelenik meg, és az idén, 2021 végén ez a weboldal is megszűnik.

Eddigi tevékenységünk összefoglalásaként a kábeltelevíziózás hazai történetét feldolgozó jubileumi kiadványt jelentettünk meg. A 220 oldalas kötetben az elmúlt 25 év legfontosabb eseményeit és eredményeit foglaljuk össze a lapban megjelent cikkek alapján. Hűséges előfizetőinknek és a kiadványt előzetesen megrendelő partnereinknek már eljuttattuk a kötetet. (Ebből ízelítőül itt látható néhány oldal.) 

Köszönjük eddigi megtisztelő figyelmüket.

A szakma minden szereplőjének sok sikert kívánunk a következő 25 évre!

 MKM25 Borito