A mindennapi tapasztalatok szerint a parketták beszerzését gyakran nem gondolják át eléggé a vásárlók, és kellő tervezés, számolás és gyakorlati szervezés nélkül vágnak bele. Ennek oka általában a sietség vagy épp a lelkesedés hevülete, de általában a tapasztalati és ismereti hiány is szerepet játszik, ami egyébként teljesen érthető.
Ez a cikk pontosan azért született meg, hogy segítsünk a gördülékenyebb szervezés érdekében és lehetőleg elkerülhessük a parketta beszerzéssel járó buktatókat.
Mennyiség reális megállapítása
Mindenképpen javasoljuk, hogy szakember segítségével vegyük számba, hogy melyik helyiségbe mekkora mennyiségben (négyzetméter) szeretnénk a különböző parketta típusból. Mind az alá-, illetve túlbecsülés kellemetlen tud lenni.
Szerződéskötés
Tartózkodjunk a spontán vásárlástól, amelyet igazából a legtöbb üzlet nem is tesz lehetővé. Kérjünk előzetesen ajánlatot, majd legyünk precízek az írásbeli megegyezés és a rendelés során. Győződjünk meg róla, hogy pontosan mit, mennyiért vásárolunk, mikor érkezik meg, milyen teendőink vannak még, stb. A parketta egy komoly üzletág. Az értékesítők is az elégedett, professzionális végeredményben érdekeltek, ahogy nekünk is kardinális kérdés a tartós siker és lehetőleg a kellemes vásárlási élmény.
Szállítás és egyebek
A megvásárolt parkettákat rendszerint kiszállítják a partnerek. Erről azonban győződjünk meg előre és bátran vegyük igénybe, még ha drágának is találjuk. Az egyéni szállítás jóval komplikáltabb és rizikósabb. Ezt követően gondoskodjunk a parketta szakszerű és biztonságos elhelyezéséről és tárolásáról. Ez ügyben tudakozzuk meg a burkolat igényeit, legyen az hőmérséklet, pártartalom, teherbírás, szavatosság.